czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • t_omko
    Ambiente
    • 2009
    • 163
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Tutaj ponoć mają ogarnięty nasz silnik http://www.44tuning.pl/chip-tuning-s...1.4-tsi-122-km ale nie kontaktowałem się z nimi także się nie wypowiadam się na temat efektów:>
    Moja OII FL Combi

    Komentarz

    • KriSSo
      Rider
      • 2008
      • 285

      Tyle, że tej firmy to lepiej unikać jak ognia. Dopiero co była wojna na Street Racing.

      Warto poczytać zanim się skorzysta z usług..
      Temacik 1
      Temacik 2

      Komentarz

      • filipo2005
        Classic
        • 2010
        • 26

        Witam, dzwoniłem do compotów, bezpieczny setup dla jednostki oscyluje w granicach 145km i 240Nm-1800zł wiec tak sobie, plus wydech od turbiny np w mgmotorsport, wtedy wyniki koło 155km 255Nm. Tylko ja sie boję na chwile obecna coś ruszać w tym silniku bo ostatnio panweka na wałku rozrządu mi sie ukręciła i pogieła dwa zawory, a silnik był seryjny, naprawa prawie 4 tys oczywiście nie w aso:P Wydać 5000tys (wydech program) żeby auto miało koło 8 do setki nie wiem czy to jest gra warta świeczki i czy ten silnik to wytrzyma.

        Ja czekam, aż jakaś firma się podejmie włożyć większe turbo, za rozsądne pieniądze, i wyciągnąć jakieś 180-190km. wtedy to sens. Wtryski są te same co od cavd 1.4 tsi 160km, wiec wymieniać nie bedzie trzeba

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          Zamieszczone przez filipo2005
          Witam, dzwoniłem do compotów, bezpieczny setup dla jednostki oscyluje w granicach 145km i 240Nm-1800zł wiec tak sobie, plus wydech od turbiny np w mgmotorsport, wtedy wyniki koło 155km 255Nm. Tylko ja sie boję na chwile obecna coś ruszać w tym silniku bo ostatnio panweka na wałku rozrządu mi sie ukręciła i pogieła dwa zawory, a silnik był seryjny, naprawa prawie 4 tys oczywiście nie w aso:P Wydać 5000tys (wydech program) żeby auto miało koło 8 do setki nie wiem czy to jest gra warta świeczki i czy ten silnik to wytrzyma.

          Ja czekam, aż jakaś firma się podejmie włożyć większe turbo, za rozsądne pieniądze, i wyciągnąć jakieś 180-190km. wtedy to sens. Wtryski są te same co od cavd 1.4 tsi 160km, wiec wymieniać nie bedzie trzeba
          1.4 na ile sa robione fabrycznie? około 160 koni? Jeżeli tak to silnik tak szybko sie nie rozleci :wink:
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • filipo2005
            Classic
            • 2010
            • 26

            Mam nadzieję, tylko na chwilę obecną mam uraz do tych silników, zeby takie jaja się działy przy przebiegu 45 tys km?

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              Zamieszczone przez filipo2005
              Mam nadzieję, tylko na chwilę obecną mam uraz do tych silników, zeby takie jaja się działy przy przebiegu 45 tys km?
              co ile olej wymieniany?
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • filipo2005
                Classic
                • 2010
                • 26

                Co 15 tys/rok, i co 5 tys sprawdzam poziom.

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  Zamieszczone przez filipo2005
                  Co 15 tys/rok, i co 5 tys sprawdzam poziom.
                  no to norma więc ciężko stwierdzić :roll:
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    temat dość długi się zrobił... , piszecie że w octaviach ten silnik ma wyższą moc od deklarowanej w papierach . a jak jest z golfami ? wie ktoś coś może ? właśnie kupiłem...
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • Ayu
                      RS
                      • 2009
                      • 4154

                      Zamieszczone przez leszekmw
                      a jak jest z golfami ? wie ktoś coś może ? właśnie kupiłem...
                      gratulacje i dobrze, że żonie się nic złego nie stało (widziałem w innym wątku); a z golfem jak ze Skodą ,a właściwie na odwrót, ze Skodą jak z VW na 99,9% bonus jest

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        no ma trochę siniaków na udach , obojczyku , zdaje się że wystrzelił napinacz i ją przycisnął . radio wyskoczyło i uderzyło ją w rękę :roll: . ale z kręgami raczej wszystko ok.
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • _NicK_
                          Classic
                          • 2011
                          • 5

                          Witam, pierwszy raz jestem na forum. Bardzo ciekawy wątek o silnikach 1.4 TSI - trudno o nich coś znaleźć w sieci. Podzielę się może swoimi doświadczeniami (skromnymi) w tym temacie.

                          Otóż nie tak dawno (pod koniec zeszłego roku) stałem się posiadaczem VW Tourana właśnie z silnikiem 1.4 TSI (140km). Auto prowadzi się bardzo dobrze, jest bardzo elastyczne (spokojnie można na każdym biegu poruszać się w okolicach 2000 obr/min), ciche w środku, ale... ale brak mu tego pazura. Gdy chce się pojechać trochę dynamiczniej, trzeba pedał gazu deptać do oporu a i to nie gwarantuje jakichś niesamowitych wrażeń. W sumie nie ma co się dziwić - auto waży ponad 1.5 tony.

                          Prawdę mówiąc, po przesiadce ze służbowego Focusa 1.8 (115km) do około 100 km/h nie było czuć jakiejś znaczącej różnicy. VW zdecydowanie łatwiej jednak wchodzi na prędkości powyżej 100 km/h. Ponieważ brakowało mi tego 'pazura', zacząłem rozglądać się za tuningiem. Gdy zadzwoniłem do jednej z firm (polecanej na jakimś forum) usłyszałem, że tego silnika nie da się zmodować bez fizycznej ingerencji w 'czip' - jednym słowem, chcieli mi go rozkleić i po modyfikacji skleić. Na to się nie chciałem pisać, bo samochód nowy na gwarancji.

                          Po paru dniach trafiłem na firmę Kreator Mocy (tutaj zjechanej przez jakiegoś użytkownika). Zadzwoniłem i dowiedziałem się, że silnik ten można spokojnie zmodować, bez jakiejkolwiek ingerencji fizycznej. Nie trzeba niczego rozklejać, wyjmować, lutować, etc. Nie ma też możliwości, aby w serwisie ktoś mógł sprawdzić, że auto było 'czipowane'. Zdecydowałem się na wizytę i oto mam już samochód z wgranym nowym programem. Tak wyglądają pomiary na hamowni:

                          Moc:

                          katalog: 140 km
                          zmierzona: 152,9 km (niezły bonus)
                          po modzie: 195,3 km (jestem zdziwiony, że aż tyle)

                          Moment:

                          katalog: 220 Nm
                          zmierzona: 253 Nm (też niezły bonus)
                          po modzie: 295 Nm

                          Samochodu nie 'katowałem' jeszcze, ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów i lekkim deptaniu (w granicach 3000 - 4000 obr/min) mogę stwierdzić, że różnica jest znaczna. Samochód jest zrywny, na 6 biegu powyżej 120 km/h przyspiesza bardzo dynamicznie, podczas gdy wcześniej był raczej ospały.

                          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            _NicK_,
                            masz do tego jakiś wykres ?

                            Zamieszczone przez _NicK_
                            Moc:

                            katalog: 140 km
                            zmierzona: 152,9 km (niezły bonus)
                            po modzie: 195,3 km (jestem zdziwiony, że aż tyle)

                            Moment:

                            katalog: 220 Nm
                            zmierzona: 253 Nm (też niezły bonus)
                            po modzie: 295 Nm

                            parametry zaiste zacne.
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • _NicK_
                              Classic
                              • 2011
                              • 5

                              _NicK_,
                              masz do tego jakiś wykres ?
                              Jest link powyżej w edytowanym poście. Nie znam się na tyle by oceniać liczby, ale 'organoleptycznie' jest bomba. Samochód wkręca się na obroty bardzo sympatycznie i wyrywa do przodu jak młody źrebak. Zrobiło się w kabinie nieco głośniej, silnik fajnie 'brzęczy' a dynamika jest zdecydowanie poprawiona. Gęba się sama uśmiecha przy wciskaniu gazu.

                              Jeszcze raz link (może coś nie wyszło poprzednio, ja widzę dobrze):

                              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                              Komentarz

                              • Ayu
                                RS
                                • 2009
                                • 4154

                                _NicK_, dobry wykres, oby bezawaryjnie się jeździło. Możesz podać koszty? (może być PW)

                                Komentarz

                                • Mihau
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7460
                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                  Zamieszczone przez _NicK_
                                  VW Tourana właśnie z silnikiem 1.4 TSI (140km)
                                  to jest 1.4 TSI twin charged? W sensie turbo-kompressor czy samo turbo?
                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                  Komentarz

                                  • KriSSo
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 285

                                    Zamieszczone przez Mihau
                                    W sensie turbo-kompressor
                                    Ten

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      RS
                                      S_OCP MemberModeratoRS
                                      • 2009
                                      • 10918
                                      • Fiat

                                      no 190 kucy z 1.4 to już rzeźnia..

                                      Komentarz

                                      • KriSSo
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 285

                                        Te motory robią na 200 kuca z groszem, te 190 to nie jest jakiś cud. To jest ten sam silnik, co w golfie V GT 170 KM - różnica w sofcie. Oba (140-tka i 170-tka) modzą się tak samo - na 200 KM.

                                        W Fabii II RS ma 180 KM w serii, więc żadna to rzeźnia.

                                        Komentarz

                                        • loru
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4286
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez _NicK_
                                          Jest link powyżej w edytowanym poście.
                                          a dziękuje widzę, mógł by popracować nad bardziej płaskimi tymi kreskami a nie takie fale.

                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          no 190 kucy z 1.4 to już rzeźnia..
                                          nie koniecznie, prezentowany przyrost to około 25% a nasze TDI też maja podobny przyrost mocy po programie wiec wsio w normie, bardziej bym się zastanawiał nad trwałością i czy aby na pewno silniki 1.4 TSI 140KM i 170KM są identyczne i różnią się tylko softem.
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz

                                          • Mihau
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7460
                                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                            Zamieszczone przez sew1981
                                            no 190 kucy z 1.4 to już rzeźnia..
                                            te z Scirocco 1.4 TSI 160KM Twin Charged widziałem zrobionego na 216KM 330Nm
                                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                            Komentarz

                                            • K_R_I_S
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 128

                                              Ale nasze CAXA 122KM to chyba nie to samo co 140 i 160KM...
                                              Swoja drogą nie wyobrażam sobie w Octavii 1,4 mocy 200KM.
                                              Żywotność silnika byłaby równa silnikom wyczynowym... :wink:
                                              http://www.profi-it.pl
                                              Tanie laptopy, komputery i serwery poleasingowe, strony www, antywirusy, zdalne wsparcie informatyczne 24h...

                                              Komentarz

                                              • _NicK_
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 5

                                                Zamieszczone przez Mihau
                                                Zamieszczone przez sew1981
                                                no 190 kucy z 1.4 to już rzeźnia..
                                                te z Scirocco 1.4 TSI 160KM Twin Charged widziałem zrobionego na 216KM 330Nm
                                                Jak tylko przyjechałem do serwisu, poprosiłem o zrobienie samochodu bezpiecznie, a nie na jak najwięcej I tak jest zdecydowanie więcej niż się spodziewałem, bo wszędzie gdzie próbowałem się czegoś dowiedzieć info mówiło o 170-180km

                                                Komentarz

                                                • KriSSo
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 285

                                                  Zamieszczone przez loru
                                                  i czy aby na pewno silniki 1.4 TSI 140KM i 170KM są identyczne i różnią się tylko softem.
                                                  Są takie same. Sprawdzone w Compsport. 170-tka ma lepsze hamulce, zawieszenie, ale motor, kompresor, turbulum i skrzynia to samo.

                                                  Komentarz

                                                  • sew1981
                                                    RS
                                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                                    • 2009
                                                    • 10918
                                                    • Fiat

                                                    KriSSo, no niby tak..ale sam wiesz że z pierwszymi twinchargerami były akcje, wzywanie do serwisu, obniżanie mocy i Nm, bo coś tam nie wytrzymywało, głowica? czy coś. Swoją drogą to ciekawe dlaczego jest silnik o mocy 140 km fabrycznej w touranie a nie 160 jak dawniej w golfie np.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...